Blogi v nobenem primeru ne izražajo mnenj ustanove (CIRIUS Kamnik)
ali Evropske unije; predstavljajo izključno mnenja avtorjev.

četrtek, 12. oktober 2017

Zabave ter invalidi

Aleksandar Zarić
Kot mladostnik počasi izoblikuješ, kaj ti je všeč in v kateri stil oziroma subkultro spadaš; mene sta pritegnila elektronska glasba in obiskovanje takih in drugačnih elektronskih koncertov. Zdi se mi, da še kar obstajajo tisti klišeji o tem, da invalidi ne morejo na zabave da morajo biti doma, da so še vedno rahlo neprimerni za zunanji svet. Seveda se vse da, če se hoče.Svoj prvi koncert sem obiskal leta 2009, bil je Žur z razlogom v parku Tivoli, naš slovenski DJ Umek. Takoj sem videl, da mi je zadeva zelo pri srcu, tudi odnos ljudi na teh koncertih je zelo zanimiv, vsi so zelo prijazni in gostoljubni, takoj sem bil sprejet v to vrsto subkulture. Obstajajo tudi druge. Ne vem, če so vse enako gostoljubne.

Velika večina (invalidov) sedi doma in se ne upa iti med Ljudi, kar me rahlo žalosti, glede na to, da živimo v letu 2017. Vedno je tista ideja v ozadju ti pa ne moreš in kaj pa, če se ti kaj zgodi, ker nisi tak kot ostali. Skrbi te, kako boš sprejet. Na začetku ni nikoli lahko in normalno je, da se srečuješ s pomisleki, kaj vse gre lahko narobe in kaj vse se lahko zgodi. Tudi to je potrebno vzeti v zakup.

Mislim, da je integracija mladostnikov še kar velik problem današnje družbe tudi v Sloveniji, od drugih invalidov velikokrat slišim, da jim je za vikende dolgčas, da komaj čakajo, da se vrnejo nazaj v CIRIUS. S tem seveda ni nič narobe, problematično je, da nihče od njih ne razmišlja, kaj bo potem, ko se vrnejo nazaj v domači kraj.

Tudi jaz sem imel fazo izoliranosti, v kateri si nisem upal stopiti ven ter sem se sramoval samega sebe. Spoznal sem, da je treba stopiti iz teh ograd in se podati v svet, kakorkoli krut in mrzel morda bo.

Na zabavah spoznaš ogromno ljudi, vidiš ogromno obrazov, velika večina ti ponudi pomoč in se s tabo pogovarja, zanima jih tvoja zgodba. Gledajo te s tistim človeškim pogledom, ki si ga tudi zaslužiš in v njem uživaš. Dobiš veliko spoštovanja iz vseh smeri ter dokažeš drugim in v prvi vrsti sebi, da zmoreš, da te enostavno nič ne ovira pri tem, kar bi rad dosegel; v tem primeru je to imeti se lepo in uživati (to noč) z ljudmi, ki imajo iste interese, kot jih imaš ti.

Moje mnenje je, da bi morali o tem več govoriti in mladostnike bolj spodbujati k temu, da hodijo ven. Normalno je, da se v petek sprašujem, kam pa kako in kdo gre zraven, da se še cel teden govori o tem, kako je bila zabava nora in da jo je treba kmalu ponoviti.

Samo enkrat si mlad. To je treba izkoristiti, si nabrati izkušnje za življenje. Če nič drugega, imaš nepozaben spomin, ki ti bo vedno ostal.

Naj povem še nekaj o Žuru z razlogom: Od 10. decembra 2004, ko se je v centru Ljubljane prvič zbrala množica mladih in skozi zabavo zbirala donacije za vrstnike, do danes, je več kot 173.000 mladih (število udeležencev brez letošnjega Žura z razlogom) skupaj s Si.mobilom in partnerji na dvanajstih dogodkih zbralo že več kot 261.000 EUR (znesek brez sredstev letošnjega Žura z razlogom). Mladi so za mlade sprva prispevali sredstva v obliki donacij s sporočili SMS, od leta 2009 pa z vstopnino z namenom v znesku 1 EUR. Tako so mladi v okviru Žura z razlogom do sedaj podprli fundacijo Mali vitez, ki pomaga mladim, ozdravljenim od raka, in društvo Beli obroč Slovenije, ki opozarja na problematiko nasilja med in nad mladimi. V letih 2012 in 2013 so mladi sami izglasovali prejemnika dobrodelnih sredstev. V letu 2012 so največ glasov namenili projektu Služba me ne išče Zavoda Nefiks, v letu 2013 pa so izbrali projekt Hiša SRCe – hiša rešitev za mlade (STA Krog #družba).